dilluns, 26 de maig del 2008

Repúblika Freeride a Tavascan

Després de les nevades de principis de març que per fi havien creat la tan ansiada base va continuar una setmana sahariana, amb temperatures molt altres, especialment el cap de setmana, però tot i les condicions vam decidir participar a la Repúblika Freeride que s’organitzava a Tavascan. Va valer la pena, primer per conèixer Tavascan, al qual no tenia el gust tot i que feia temps que li tenia ganes, i segon perquè l’ambient que es va viure a la concentració va ser boníssim.



Tavascan és una estació per motivats, què vull dir amb això, doncs que si , que des de la cadira tens accés sense patejos a algunes canals maques, i bastanta neu pols per trillar, però per arribar a lo realment bo de Tavascan t’ho has de guanyar, ara, la recompensa acostuma a ser immensa, la temporada vinent segurament serà junt amb Ordino la nostra segona casa, perquè volem passar moltes hores explorant el terreny. Tavascan ja està bé com està, potser tant sols demanaria un arrastre desde dalt de la cadira cap a l’esquerra, cap al coll de la cim, res, una cosa molt curteta i petitona, simplement que et deixes al coll i des d’allà cadascú busqués la seva línia.....

Tornant al tema, el primer dia un derby per parelles, on degut a les condicions de neu la part inicial molt bé, una canal seguida d’una pala on es podia quasi sense girar, llavors un pla pegamento, entrar en una altra pala, sortir volant en el ressalt de la riera, i encarar la part final on ja era esqui de combat contra herbes, arbres,i pedres, on lo millor era anar recte sense girar i sense apretar gaire els esquís ja que la base era justeta. En Marc surt amb el primer grup i a l’entrada a la canal ja es veu que van bé, entren de recte i els perdem, també surt en Raul i en Molluna en grups posteriors, tots molt bé, llàstima que a mesura que passa gent pelen l’entrada de la canal....

A mi em toca en l’últim grup amb la mala sort que quan ja han sortit tots i just abans la nostra sortida un xàfec de neu granulada barrejada amb pluja ens toca els ous. Ens donen la sortida i molt bé, em foto primer i entro primer a la canal, però noto com em pica l’esquí amb alguna cosa i al següent gir ja dins la canal, no sé com el perdo....mare meva, em quedo sols amb un esquí i vaig per terra, sort que em paro abans de les roques, i per sort l’altre esquí m’ha quedat aprop, bufff, quin susto... em recupero,em fico l’esquí i avall, m’han avançat tots però li enxufo de recte a la pala i abans del pla ja els torno a tenir darrere, excepte un que ja ni el veuré, com que no tinc ningú davant, no em conec la zona decideixo i després de la llet que m’he fotut prefereixo reduir una marxa i anar fent, al final mala posició,

A la nit classificacions i sortejos, com que la meva parella és una noia, resulta que som els primers mixtes....jeje premi de forfet de cap de setmana per l’any següent....I a sobre tant al Marc com a mi ens toquen regals, tot i que el Marc s’emporta un premi millor, una jaqueta GoteTex paclite de Haglofs, quin cabrón.

L’endemà tocava la Jam Session, en definitiva una prova de freeride on cadascú busca la seva línia i es puntua estil, fluïdesa, dificultat, impressió general, etc..... Durant la nit ha regelat molt i el dia tampoc es lleva excessivament calurós, caldrà esperar una bona estona perquè la neu estigui en condicions. Comencem el pateig una hora més tard, i quan tothom més o menys està a lloc i comprovem les condicions de la zona in situ, es veu que la cosa està dura dura encara, l’organització decideix suspendre la prova, però ja que estem allà alguna cosa haurem de fer???? Doncs apa, com que les cares S i SE ja estan transformant mirem amunt i alguns ens decidim a fer el Campirme on hi ha una cornisa formada sobre una pala que pot ser divertit, dit i fet....

Aquí una foto que demostra el perquè del “bojos” al Dani i companyia..juas juas com vaig riure,




La resta als enllaços que poso al final dels companys que van fer fotos....

Quan arribem a la zona on s’havia de fer la prova ja ha transformat, per tant aprofitem per baixar les línies que teníem pensades, i acabem deixant la zona ratllada:





Com que està la gent engorilada, algú proposa fer una baixada xina fins al refu on ens espera la barbacoa, comencem pel caminet i quan aquest gira tothom saltant per tot arreu de recte, quina colla de bojos que estan fets tots plegats!!!Quina gent..... Llavors carn a la brasa i força rialles, es nota que la gent ha vingut a gaudir i tot i les condicions ho vam aconseguir. L’any vinent repetirem.


També dir que sota el meu punt de vista hi va haver força coses a millorar, com el derby, tenir una normativa més clara respecte les parelles que es poden fer, o que si és per parelles s’hauria d’arribar plegats, o també fer el recorregut una mica més llarg, començant de més amunt..... Però bé, l’idea és passar un cap de setmana en germanor en un entorn com Tavascan, i això ja val la pena...

Aquí poso uns quants enllaços de cròniques que van fer companys, i àlbums de fotos que han penjat per la xarxa, per si us voleu perdre....


www.surfzone.org
http://masterofriders.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/_sml/sets/72157604141925847

5 comentaris:

freeride ha dit...

ei Bernat, els enllaços a les fotos en grand no et van bé.

bé, l'any que vé... estic molt motivat. Ja veurem com ens ho marquem, però hi vull anar, de debó.

Berni ha dit...

Gràcies, lo dels enllaços solucionat!!!

Doncs a veure si l'any vinent t'animes, que nosaltres si no hi ha res estrany allà serem...

David Pérez ha dit...

Vaja! prepareu-vos que l'any que ve participo amb el Mufló com a parella, jaja! prometem emocions fortes! Com va la recuperació?

Berni ha dit...

Una parella de malalts..... Pot estar bé. Emocions fortes, em sembla que amb la colla que ens ajuntarem per allí ja donarem emocions fortes ja!!! jeje. Ei, i no cal esperar a la Repúblika, que si ens ajuntem 5-6 malalts podem fer una minikedada de reconeixement algun finde abans, nosaltres l'any vinent hi serem sovint a patejar terreny...


La recuperació millor ja camino i pujo i baixo escales, estic força animat.

freeride ha dit...

Jo aniré amb en Jesus, tot iq ue parelles mixtes és mes cool, però nosaltres no tenim el nivell de per aquí, i baixem més tranquils, o sigui, que amb anar-hi, i ser-hi, ja em quedo tranquil. (Axí no espatllarem cap parella, jajaja)